Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Πάνος Μουζουράκης: «Μ’ αρέσει να κινούμαι με την αφέλεια ενός μικρού παιδιού . Η ζωή μας είναι απλά μια βόλτα». (από την Τζίνα Δαβιλά)


Ο δημιουργός Πάνος Μουζουράκης δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις: έχει ξαφνιάσει όλους μας θετικά τα τελευταία χρόνια όντας υπερταλαντούχος και έχοντας ένα σπάνιο αυτοσαρκασμό που προφανώς του επιτρέπει να έχει προσωπική ισορροπία. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι είναι το μέσο για να καταπολεμά τις ανασφάλειές του. Λειτουργώντας με τον αυθορμητισμό ενός μικρού παιδιού, λέει τα πράγματα όπως ο ίδιος τα βλέπει, χωρίς να μπει στη διαδικασία του φτιασιδώματος. Αυτό το έχει ήδη πληρώσει, όπως προκύπτει από τη συζήτηση που κάναμε την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010 στον «ΠΑΛΜΟ 99.5» Είναι αυθεντικός, ειλικρινής, συναισθηματικός, προσγειωμένος, με χιούμορ και υγιή τρέλλα. Πανέξυπνος και προβληματισμένος με ό,τι συμβαίνει, όπως συμβαίνει πάντα με τους έξυπνους ανθρώπους. Δείχνει ασυμβίβαστος και ανατρεπτικός. Διέκρινα μια αμηχανία στο να απαντήσει αμέσως στις ερωτήσεις. «Είδες?» μου είπε, «να γιατί σου λέω ότι πρέπει να κάνω διακοπές. Θέλω να τα ξανασκεφτώ όλα αυτά που συμβαίνουν».

Σχετικά με τον καυστικό στίχο που γράφει, κατά την προσωπική μου άποψη: «Θα έλεγα ότι περιέχει αυτοσαρκασμό! Επίσης, είναι και αρκετά αυτοβιογραφικό. Αυτό αποτελεί και το μεγάλο μου φόβο: ποιος ενδιαφέρεται τελικά για έναν τύπο που γράφει τη μουσική του, τα βιώματα μου, που κατέβηκε από τη Θεσσαλονίκη, που πήγε για οντισιόν στο Σαββόπουλο, που εξωτερικεύει ό, τι τον πονάει??? Με προβληματίζει αυτό ακόμα και στα ερωτικά τραγούδια που γράφω και που αφορούν περισσότερο κόσμο. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή με τον αυτοσαρκασμό, πολεμώ τις ανασφάλειες μου».


Τον πονούν οι ηθικές αξίες που έχουν χαθεί? Ποια αξία, κατά τη γνώμη του, έχει χαθεί? «Νομίζω ότι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία από το να ασχολούμαστε με το ποια ηθική αξία έχει χαθεί ή δε θα έπρεπε να χαθεί, είναι να δούμε πώς θα καταφέρουμε να πάμε μπροστά. Δεν είμαι σε θέση να ξεχωρίσω το καλό από το κακό, γι’ αυτό και συχνά δικαιολογώ τα πάντα σε κάθε άνθρωπο. Περισσότερο με απασχολεί το γεγονός ότι πρέπει ο άνθρωπός να κάνει βήματα μπροστά προς την εξέλιξή για να αποκτήσουμε περισσότερη κατανόηση, εμπιστοσύνη, αγάπη, στο να βλέπουμε τους άλλους με μάτια καθαρά, να πάψουμε να γκρινιάζουμε, να αποφασίσουμε να κάνουμε το καλό και να κατανοήσουμε ότι όλοι είμαστε ένα απέναντι στο σύμπαν ! Θα πρέπει ως ανθρώπινο γένος να αρχίσουμε να βλέπουμε τον κόσμο με τα μάτια της Αγάπης παρά με τα μάτια του φόβου, γιατί τα μάτια του φόβου μας κάνουν να βάζουμε μεγαλύτερες κλειδαριές στις πόρτες μας και μας οδηγούν στο να αγοράζουμε όπλα, ενώ τα μάτια της Αγάπης μας βοηθούν να ισοσταθμίσουμε το μέσα και το έξω μας χωρίς να πεινάει κάνεις και χωρίς να μένει αμόρφωτος κανείς πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη!. Ας κάνουμε κάτι καλό και όλοι θα είμαστε χορτάτοι, όλοι θα είμαστε μορφωμένοι και ευτυχισμένοι στη γη . Από κει και πέρα ας φροντίσουμε να λύσουμε τα ψυχολογικά μας που θα δημιουργηθούν από το γεγονός ότι δεν θα έχουμε λόγο να τσακωνόμαστε».

Σχετικά με την επίθεση που δέχτηκε από φανατικούς εθνικιστές πριν από λίγο καιρό για τα σχόλια του περί 28ης Οκτωβρίου και ελληνικής σημαίας:
«Και εγώ δεν είχα καταλάβει το πόσο εύθικτο είναι το θέμα με την σημαία. Αυτό εξαρτάται από το πώς έχεις μεγαλώσει και τι έχεις ακούσει. Πιστεύω περισσότερο στο μυαλό, στο νου, στην κατανόηση και λιγότερο σε σύμβολα. Δεν ήθελα να θίξω κάποιον, ήθελα να σατιρίσω απλώς, το γεγονός ότι η Γερμανία αυτή τη στιγμή έχει κατακλύσει την Ελλάδα από υπηρεσίες που ξεπουλιούνται , αλλά μάλλον δεν το έκανα με το σωστό τρόπο» .

Και η επόμενη μέρα της επιθέσεως:… «Ξύπνησα μια μέρα και, ενώ είχα την εντύπωση ότι ήμουν μια συμπαθής προσωπικότητα, διαπίστωσα ότι τελικά ήμουν «απέναντι». Κατά πολλούς ήμουν ανεγκέφαλος και ίσως να έχουν και δίκιο! Έπεσα στην παγίδα ότι όλοι με συμπαθούσαν. Όλο αυτό μου χάλασε, όπως καταλαβαίνεις, τη διάθεση, διότι είχα την ψευδαίσθηση ότι ο αυτοσαρκασμός μου μπορεί να γίνει αντιληπτός από τους άλλους ανθρώπους».

Τι τον έμαθε το συγκεκριμένο συμβάν: «Να μην είμαι περισσότερο επιφυλακτικός, αλλά να είμαι πιο κατανοητός και πιο ξεκάθαρος από δω και στο εξής. Όχι πιο αναλυτικός, γιατί η μεγαλύτερη ανάλυση δημιουργεί μεγαλύτερα ερωτήματα».

Απελπίζεται εύκολα? «Αυτό είναι το κοινό μου στοιχείο με την Ελλάδα, «μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά».

Άμεσα σχέδια: «Αυτό τον καιρό κάνω πολλά πράγματα, παίζω στο Θέατρο το ρεντ 3 φορές την εβδομάδα, κάνω τα γυρίσματα για το σήριαλ «4» στο Mega, κάνω πρόβες για τα live, μπαίνω στο studio για τον καινούργιο δίσκο, το αμέσως επόμενο σχέδιο μου είναι να αρχίσουν να μπαίνουν σε μια σειρά τα πράγματα και να τα απολαύσω λίγο. Θα ήθελα να πήγαινα διακοπές …Νοιώθω την ανάγκη να κάνω ένα βήμα πίσω, για να αδειάσω απ’ όλα αυτά και να βγω λίγο πιο ανανεωμένος και πιο εξελιγμένος».

Στόχος (στον επαγγελματικό χώρο αφορούσε η ερώτηση, αλλού το πήγε ο ίδιος!): «Ο στόχος είναι περισσότερο εσωτερικός: η προσωπική μου βελτίωση και ανακάλυψη, να εξελιχθώ ως άνθρωπος! Είμαι από τους τυχερούς ανθρώπους που βγάζουν χρήματα από αυτό που αγαπούν, χωρίς να αναλώνομαι σε άλλα πράγματα»

Ο Πάνος και οι Φίλοι: «Μ’ αρέσει να εμπιστεύομαι τους πάντες. Πιστεύω ότι για να έχεις φίλους, δε θα πρέπει να έχεις απαιτήσει.. Το ίδιο πράγμα φαντάζομαι ότι συμβαίνει και στις ερωτικές σχέσεις. Πάνω απ’ όλα για να αγαπήσεις και να αγαπηθείς πρέπει να είσαι εντάξει με τον εαυτό σου. […] Μου φτάνει κάποιος να πιει ένα καφέ μαζί μου για να τον θεωρήσω φίλο μου!!!»

Τι τον ενοχλεί: «Με ενοχλούν πολλά μικροπραγματάκια που μπορούν να μου χαλάσουν τη μέρα, αλλά είναι τόσο μικρά μπροστά στα τόσα μεγάλα που συμβαίνουν…»

Τίτλος του επικείμενου δίσκου του: «Ιπτάμενος δίσκος». Στην αρχή είχα σκεφτεί το τίτλο «Όταν θα γίνω διάσημος, θα μου μιλάς ακόμα?» (χαχα), αλλά ήταν κάπως μεγάλος».

Η Κορυφή των επιτυχημένων και η τραγική μοναξιά τους: «Σίγουρα δεν έχω φτάσει εκεί, αλλά όταν φτάσεις ψηλά σκαλοπατάκι –σκαλοπατάκι, προφταίνεις να βλέπεις τα πράγματα πώς αλλάζουν γύρω σου, όχι μόνο στον τρόπο που κοιτάς εσύ, αλλά και στον τρόπο που σε κοιτούν οι άλλοι».

Στο τέλος της συζήτησης ευχαριστώντας με για τα θετικά σχόλια, πρόσθεσε: «Μου έδωσες πολύ καλή διάθεση, χαρά και κέφι! Με έβαλες «σε κατάσταση ‘‘Μπομπ Σφουγγαράκι’’ για το υπόλοιπο της μέρας»!

Το ηλεκτρονικό περιοδικό www.tranzistoraki.gr και το Rodos Events μου ζήτησαν την ίδια μέρα την άδεια να αναρτήσουν τη συνέντευξη του Πάνου, όπως αυτή είχε μαγνητοφωνηθεί από τον «ΠΑΛΜΟ». Ως όφειλα, σύμφωνα πάντα με τις δικές μου αρχές και σεβόμενη τον όποιο συνεντευξιαζόμενο, ενημέρωσα τον Πάνο: «Και ποιος είμαι εγώ που θέλουν να ξανακούσουν? Ποιος είναι ο Μουζουράκης? Ένας τύπος που δεν είναι καν μορφωμένος. Το θεωρώ κάπως καβαλημένο. Μπορούμε να το αποφύγουμε, χωρίς να έρθεις σε δύσκολη θέση? Ας πούμε ότι ήταν μια στιγμή στο χρόνο! Δεν έγινε δα και κάτι σπουδαίο…» μου είπε! Ευελπιστώ στον επαγγελματισμό και στην κατανόηση του Νίκου Σαββάκη και του Μόσχου Κούκουλα. Άλλωστε, για μένα η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα και όχι αυτοπροβολή κρατώντας ένα ‘‘στιλέτο’’ στο χέρι. Σας ευχαριστώ θερμά!!!!

Τον Πάνο Μουζουράκη θα τον βρούμε στο «Οξυγόνο» κάθε Παρασκευή και Σάββατο παρέα με τον Μανώλη Λυδάκη (τόνισε τη διαφοροποίηση κατά τη γραφή αποδεικνύοντας εμμέσως πλην σαφώς την εντιμότητα του) με την επιμέλεια παραγωγής να ανήκει στον Πάνο Σουρούνη. Συμμετέχει επίσης, στο www.protagon.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αφήστε το σχόλιό σας