http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=191&returnurl=%2fDefault.aspx%3ftabid%3d57
Ακούστε εδώ ...
http://soundcloud.com/palmos-radio/99-5?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&utm_content=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fpalmos-radio%2F99-5
Ακούστε εδώ ...
http://soundcloud.com/palmos-radio/99-5?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&utm_content=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fpalmos-radio%2F99-5
«Αν ως ηγέτη», λέει ο Μακιαβέλι, «αν ως δάσκαλο» διασκευάζει ο Τζώρτζης Μηλιάς, «οι μαθητές δεν μπορούν να σε σεβαστούν, θα πρέπει απαραίτητα να σε φοβηθούν. Το καλύτερο από όλα όμως είναι να σε αγαπούν». Ο Μακιαβέλι μιλάει για αγάπη και αυτά τα λόγια του κάνουν τις συμβουλές του συμβατές με μία βιωματική θεωρία που έχει διαμορφώσει ο συγγραφέας για την εκπαίδευση.
Όπως εύκολα θα διαπιστώσει ο αναγνώστης, η βασική αρετή που πρέπει να επιδεικνύει ένας δάσκαλος στην τάξη είναι να φέρεται δίκαια προς όλους. Για τον σκοπό αυτόν πρέπει να είναι και ο ίδιος αποφασισμένος συχνά να πάει ενάντια στα συναισθήματά του.
«Το να βάζεις εύκολα βαθμούς» γράφει χαρακτηριστικά «μπορεί να σε κάνει αγαπητό. Όσο όμως βάζεις εύκολα άριστα τόσο χάνεις τη δυνατότητα να ανταμείψεις έναν καλό μαθητή που προσπαθεί περισσότερο από τους άλλους. Ο δάσκαλος πρέπει να αδιαφορεί αν θα τον πουν ή όχι γενναιόδωρο».
Και σε άλλο σημείο προσθέτει «μισητός γίνεται ο δάσκαλος στους μαθητές του όταν είναι άδικος».
Όπως εύκολα θα διαπιστώσει ο αναγνώστης, η βασική αρετή που πρέπει να επιδεικνύει ένας δάσκαλος στην τάξη είναι να φέρεται δίκαια προς όλους. Για τον σκοπό αυτόν πρέπει να είναι και ο ίδιος αποφασισμένος συχνά να πάει ενάντια στα συναισθήματά του.
«Το να βάζεις εύκολα βαθμούς» γράφει χαρακτηριστικά «μπορεί να σε κάνει αγαπητό. Όσο όμως βάζεις εύκολα άριστα τόσο χάνεις τη δυνατότητα να ανταμείψεις έναν καλό μαθητή που προσπαθεί περισσότερο από τους άλλους. Ο δάσκαλος πρέπει να αδιαφορεί αν θα τον πουν ή όχι γενναιόδωρο».
Και σε άλλο σημείο προσθέτει «μισητός γίνεται ο δάσκαλος στους μαθητές του όταν είναι άδικος».
Ο Τζ. Μηλιάς γράφει φυσικά από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού, γνωρίζοντας πόσο εύκολο είναι –ανάλογα με τον χαρακτήρα του δασκάλου– να χαθεί η πειθαρχία στην τάξη. «Καταφρονητέος γίνεται ο δάσκαλος που θεωρείται ευμετάβλητος, επιπόλαιος, μαλθακός, λιπόψυχος και αναποφάσιστος» επισημαίνει. Και σε άλλο σημείο προσθέτει «οι μαθητές βλάπτουν ευκολότερα κάποιον που τους είναι αγαπητός παρά κάποιον που τους προκαλεί φόβο».
Είναι όμως σαφές ότι στόχος του δεν είναι η πειθαρχία για την πειθαρχία αλλά για το καλό των μαθητών: «Θα πρέπει ο δάσκαλος να αδιαφορεί αν θα τον πουν σκληρό ή αυστηρό, εφόσον η αυστηρότητα αυτή είναι απαραίτητη για να υπάρχει καλό κλίμα στην τάξη, οι μαθητές να λειτουργούν σωστά και να τον ακούνε.
Είναι όμως σαφές ότι στόχος του δεν είναι η πειθαρχία για την πειθαρχία αλλά για το καλό των μαθητών: «Θα πρέπει ο δάσκαλος να αδιαφορεί αν θα τον πουν σκληρό ή αυστηρό, εφόσον η αυστηρότητα αυτή είναι απαραίτητη για να υπάρχει καλό κλίμα στην τάξη, οι μαθητές να λειτουργούν σωστά και να τον ακούνε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
αφήστε το σχόλιό σας