Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Πολύς θόρυβος, ηρεμήστε, της Τζίνας Δαβιλά

http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=191&returnurl=%2fDefault.aspx%3ftabid%3d57

Πολύς θόρυβος, ηρεμήστε,  

της Τζίνας Δαβιλά  

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=14641

26/04/2012

Photo: SPΞRRZOΠΞ  Πώς προέκυψε το βιντεάκι της Κατερίνας, δεν το γνωρίζω ούτε και χρειάζεται να το διερευνήσω. Ούτε και γω ούτε και κάποιος άλλος. Ένα βίντεο είναι που κυκλοφορεί στο youtube από τα άπειρα, τα εκατομμύρια. Διακρίνω, όμως, μια προσπάθεια της κοπέλας να πει φωναχτά όσα της βγαίνουν από ψυχής. Ναι, μπορεί να είναι ηθοποιός- δεν θα κρίνω τις υποκριτικές τις ικανότητες, δεν είμαι αρμόδια- αλλά είναι μια νέα γυναίκα που ζει στο εξωτερικό- διαβάζοντας το κείμενο της Ρέας στο protagon το έμαθα – που θέλησε με αυστηρά συγκινησιακή σκηνοθεσία να πει δυο πράγματα. Όκ παιδιά, μην τρελαινόμαστε, μια προσπάθεια είναι. Ας μην την φάμε ζωντανή την κοπέλα. Ο καθένας βρίσκει άλλους τρόπους για να διαμαρτυρηθεί. Άλλος με γιαούρτια, άλλος με βρισιές, άλλος με την ένταξη του στην Χρυσή Αυγή, άλλος μες την προσμονή του στον μεγάλο σωτήρα (κάτι σαν αναβίωση του Μεσσιανισμού μου κάνει αυτό, αλλά διερωτώμαι: μήπως ήμασταν κρυφο-μεσσιανιστές;)

Με αφορμή, όμως, τον ντόρο περί Κατερίνας, μου γεννήθηκαν άλλες σκέψεις. Είμαστε ποτέ ευχαριστημένοι με κάτι; Μας αρέσει, βρε παιδί μου, κάτι; Μόλις γίνει μια προσπάθεια, έχουμε το δηλητήριο στο στόμα σαν τα φίδια. Να πέσουμε να κατασπαράξουμε όποιον κάνει κάτι που, είτε δεν μας αρέσει, είτε δεν προφτάσαμε να κάνουμε εμείς. Ναι, φιλαράκο μου, ο φθόνος του Έλληνος είναι μέγα αμάρτημα, μέγα ελάττωμα.

Κατερινάκι μου, το ξέχασες καλό μου αυτό. Όπως ξέχασες πως Έλληνες δηλητηρίασαν τον Σωκράτη, Έλληνες εξόρισαν τον Θεμιστοκλή, Έλληνες κυνήγησαν τον Αριστοτέλη, Έλληνες δολοφόνησαν τον Βενιζέλο και τον Καποδίστρια, Έλληνες εκτούρκισαν το Βυζάντιο, Έλληνες μίσησαν όποιον αρνήθηκε να υπηρετήσει το ψεύδος που τους βόλευε.

Εν πάση περιπτώσει, είτε καλόγουστό είτε κακόγουστο το βίντεο, κατάφερε όπως λέει εύστοχα ο Σεραφείμ να μας βάλει να λογομαχήσουμε. Και σε μένα χτύπησε το καμπανάκι για να γράψω τούτο, ίσως και άστοχο κείμενο, για να υπενθυμίσω μια σπουδαία λέξη, επίσης ελληνική: την γενναιοδωρία. Ναι, συμπολίτες και συμπατριώτες μου. Νοιώθω περήφανη που είμαι ελληνίδα του κόσμου και που ο τόπος μου γέννησε σπουδαίες αξίες και ιδανικά για να τα ενστερνιστούν όλοι οι νοήμονες και σπουδαίοι άνθρωποι, δημοφιλείς ή όχι. Αλλά μου φαίνεται κάπως ξεχασμένη αυτή η σπουδαία λέξη που συναντείται και στην αγγλική: large. Να είμαστε γενναιόδωροι, μεγαλόψυχοι και επιεικείς. Τι και αν έκανε η Μουτσάτσου ένα οργισμένο βίντεο; Οκ, δεν χάλασε ο κόσμος. Αλλού είναι τα χαλάσματα. Τουλάχιστον η Κατερίνα υπενθύμισε. Ας κρατήσουμε αυτό και ας προσπαθήσουμε οι λοιποί με καλύτερους όρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αφήστε το σχόλιό σας